Less is More – 1

In het begin van de vorige eeuw, toen in de architectuur tierlantijnen en complexe vormen de norm waren, bracht de architect Mies van der Rohe gebouwen terug tot de essentie en creëerde daamee een nieuwe esthetiek die tot op de dag van vandaag architecten inspireert. Biedt het adagium van Mies “Less is More” aanknopingspunten voor onze informatiehouding in het licht van de uitdagingen waar we in het huidige tijdsgewricht voor staan?

In het huidige economisch klimaat ontstaat er grote druk op de financiële ruimte. Maar de kaasschaaf is bot geworden. Hoe creëer je dan toch de ruimte voor morgen. Vanuit die optiek werkt ChangeVision samen met investeerders, gebruikers en uitvoerders om de portfolio weer terug te brengen tot de essentie. Wat is er nodig om tot echte doorbraken te komen qua kostenreductie in de bedrijfsvoering en hoe moet je investeringen beoordelen in deze tijden?


“Proeven van Pure Smaken”. Onder dit motto bracht ChangeVision bestuurders bij elkaar om ervaringen uit te wisselen rondom het thema Less is More. De discussie werd ingeleid door drie inspirerende klantencases uit de dagelijkse praktijk van ChangeVision. Deze drie voorbeelden, alle drie met de focus “meer met minder”, hadden een eigen karakteristiek ontwikkeld afhankelijk van de context van de omgeving.

Wij hebben genoten van de inspiratie en dialoog. Samen toetsen van aanpak en alternatieven. Niet alleen ervaringen van ChangeVision maar ook die van Levob, Shell, Philips, T-Mobile, RDW, SVB, Essent, Oce, Aldipress, Achmea, Eneco en Interpolis kwamen aan bod. Kortom proeven van pure smaken. Wat wij leerden is dat ingrediënten toepasbaar en herbruikbaar zijn, maar dat vooral de omgeving het recept bepaalt.