Innovatie, optimalisatie en outsourcing

Innovatie, optimalisatie en outsourcing

Als je gaat beeldhouwen sta je voor de uitdaging om uit een ruwe steen het beeld te maken dat je in gedachten hebt. Maar waar begin je? Het antwoord van de meester is simpel: haal alles weg dat niet lijkt op wat je wilt hebben en je houdt het beeld over. Willen wij te vaak creëren door nieuwe zaken toe te voegen? Ligt het antwoord binnen het huidige tijdsgewricht juist niet in zaken weghalen?


“Creëren door weg te halen”. Onder dit motto bracht ChangeVision besluitvormers bij elkaar om ervaringen uit te wisselen. Centraal in de discussie stond de vraag welke eisen het verandervermogen van de onderneming stelt aan de organisatie en de architectuur. En belangrijker, op welke wijze kunnen deze strategieën dan ook daadwerkelijk gerealiseerd worden?

Tijdens de discussie is het onderwerp driemaal vanuit een andere actuele context bezien: innovatie, organisatie optimalisatie en outsourcing. Wij hebben genoten van de inspiratie en dialoog. Samen toetsen van de aanpak en de alternatieven. Niet alleen onze ervaringen maar ook van Shell, Essent, T-Mobile, Vodafone, Interpolis, Tacit, KLM, VCBI, KLPD, Microsoft, en USPI-NL. Het instrument “creëren door weg te halen” blijkt in alle gevallen een inspirerende gedacht.